Οι μαθητές της Γ΄ Τάξης του 8ου ΓΕΛ Ιωαννίνων στο Μουσείο Αργυροτεχνίας

Με τους μαθητές της Γ΄ τάξης του σχολείου μας, την Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2017, πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Αργυροτεχνίας, όπου συμμετείχαμε στο Εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Διαδρομές στο Κάστρο των Ιωαννίνων», το οποίο επιμελείται και οργανώνει η κα Αλίκη Σάρρα, Φιλόλογος, Υποψήφια Διδάκτωρ του ΑΠΘ. Συνοδοί καθηγητές και υπεύθυνοι του προγράμματος ήταν οι Φιλόλογοι κα Βασιλική Ράπτη, κα Δέσποινα Παπαστάθη και ο κ. Κωνσταντίνος Τζιοβάρας.

Το πρόγραμμα αφορά σε έναν πολιτιστικό περίπατο εκκινώντας από το Μουσείο Αργυροτεχνίας στα μνημεία της Ακρόπολης του Ιτς Καλέ (Σεράι Αλή Πασά, Τάφος Αλή Πασά, Θησαυροφυλάκειο Αλή Πασά, Μαγειρεία Αλή Πασά, Λουτρώνας, Σουφαρί Σεράι, Βιβλιοθήκη, Φετιχέ Τζαμί) με κατάληξη την Εβραϊκή Συναγωγή του Κάστρου. Η κα Σάρρα με γλαφυρό και ιστορικά έγκυρο λόγο προσανατόλισε τους μαθητές στον χώρο και τον χρόνο, δίνοντάς τους στοιχεία για την εμβληματική αλλά και αμφιλεγόμενη προσωπικότητα του Αλή Πασά, ντύνοντας την αφήγησή της με ιστορικές αλήθειες αλλά και μύθους, διατηρώντας αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών. Στην περιήγησή μας στα μνημεία του Κάστρου, μας συνόδευσε η Διευθύντρια του Μουσείου Αργυροτεχνίας, κα. Αγνή Δρίμτζια, η οποία συμπλήρωσε τον πολιτιστικό μας περίπατο με ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τα πρόσωπα και τα κτίρια του Κάστρου. Τις ευχαριστούμε πολύ και τους ευχόμαστε καλή συνέχεια στο εξαιρετικό και σημαντικό έργο τους!

Η ανατροφοδότηση του Εκπαιδευτικού περιπάτου έγινε σε ένα διδακτικό δίωρο στο εργαστήριο Η/Υ την Τρίτη 31 Ιανουαρίου και την Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου, υπό την καθοδήγηση και την επίβλεψη των Φιλολόγων Δέσποινας Παπαστάθη και Βασιλικής Ράπτη. Οι μαθητές ανά Τμήμα (Γ1, Γ2, Γ3) χωρίστηκαν σε ομάδες των τεσσάρων ή των τριών μελών και εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά. Η κάθε ομάδα είχε στη διάθεσή της δύο σταθμούς εργασίας, καθώς και το Φύλλο εργασίας που προτείνει η υπεύθυνη του προγράμματος κα Σάρρα. Οι ομάδες ήταν ανομοιογενείς ως προς τη σύνθεσή τους, κάτι που υποστηρίζεται πως προωθεί την ανάπτυξη της Ζώνης της Επικείμενης Ανάπτυξης του Vytotsky, σύμφωνα με την οποία οι πιο δυνατοί μαθητές επιτελούν τον ρόλο του περισσότερου έμπειρου που βοηθά στη δόμηση της Ζώνης για τους συμμαθητές τους. Επίσης, ήταν ισομερώς κατανεμημένοι ως προς το φύλο, καθώς όπως δείχνουν οι σχετικές έρευνες η σύνθεση αυτή λειτουργεί καλύτερα συγκριτικά με τις ομάδες που υπερτερεί ένα από τα δύο φύλα (Παυλίδου, Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία: Μια προσέγγιση με άξονα τον γραμματισμό και τον σχολικό λόγο. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, 2013). Τέλος, σε κάθε ομάδα υπήρχε ένας τουλάχιστον μαθητής που γνώριζε να εργάζεται στο power point. 

Σκοπός της εργασίας των μαθητών ήταν η δημιουργία μιας παρουσίασης στην οποία θα αποτυπώσουν όσα έμαθαν από τον περίπατό μας στο Κάστρο, τις εμπειρίες και εντυπώσεις τους. Τα παιδιά εργάστηκαν με κέφι και ενθουσιασμό, καθώς η εντύπωση που τους δημιουργήθηκε από την εκπαιδευτική αυτή δράση ήταν πολύ θετική! 

diadromes sto kastro ioanninon
dki001
dki002
dki003
dki004
dki005

Δρ. Δέσποινα Παπαστάθη

Εκτύπωση